FAQ  •  Registrovat  •  Přihlásit se

Věčné téma - Max vs. Maya

<<

ProstePaja

Příspěvky: 4

Registrován: čtv 25. říj 2012 7:50:05

Bydliště: Slavonice

Příspěvek úte 22. led 2013 14:02:17

Věčné téma - Max vs. Maya

Na internetu se na podobné téma dá narazit snad na každém portále, který se byť okrajově věnuje 3D.

A odpovědi jsou stejné - to co komu lépe sedí, případně zaměření (hra - Max, film - Maya).

Nicméně, já bych chtěl od vás, zkušených grafiků poradit trošku osobitějším způsobem (jestli to tak tedy mohu nazvat).

Jsem poměrně amatérský začátečník, který se věnuje 3D ve volném čase, kterého ale bohužel mnoho není (a mnohdy se stane, že když je, tak není zase nálada - z práce projektanta do práce 3d grafika se člověku zkrátka vždy nechce) a moje dosavadní počiny jsou čistě amatérského neuměleckého rázu (viz odkazy níže, ze kterých si uděláte přibližný obrázek, od starších (nektěré ještě pod Cinemou která mi naprosto nesedla i když anglicky umím možná tak dobrý den) po novější - nicméně minimálně několik měsíců ale starých - btw. něco byly knihovny kombinované s modelováním (starší), něco podle tutoriálů vše made in já (novější)).

http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 05d685333d
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 7e23dcf873
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 95270d64ca
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 54f51629a4
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 3999b09fd6
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 8f1e10b1fc
http://www.facebook.com/media/set/?set= ... a640cf86bc
+ nějaké další nepublikované (nedokončené - např. vizualizace interiérů v Maxovi, testy atd)

Zakoupil jsem si knihu pana Kříže (mimochodem děkuji za tuto parádní pomůcku) u které se přiznám, že jsem ji ještě nepřelouskal (spíše skáču na jednotlivá témata, když je potřebuji řešit), shlédnul pár pěkných a praktických videotutoriálů (především z produkce viscorbel - všem a to i zkušeným grafikům rozhodně doporučuji) a nemálo věcí se od posledních publikovaných vizualizací naučil.

Mno, a nyní mám za sebou i nějaké pohrávání s exteriéry a rád bych si vytvořil nějaké prostředí (nebudu říkat co a kde, nerad bych přeháněl :P) a zkusil si udělat svůj prvotní animovaný klip s nějakou tématikou. Ale čím dál mi v hlavě křičí to, co se všude píše - 3ds max je naprosto nevhodný na animace a videa všeobecně, používejte Mayu. Jak to tedy je? Mám se začít přeškolovat na jiný program, pokud chci v budoucnu dělat nějaké animace? Přiznám se, že jsem se do problematiky animací ještě plně neponořil, takže by to pro mne bylo nové jak v Maxovi, tak v Mayi (Maye?), Nicméně v Maxovi, když už tomu nebudu říkat nabubřele "začátečnický skill", tak alespoň nějaké znalosti ať již modelování, či dalších věcí (nějaké ty materiály, modifikátory, nastavování renderu, vím, kde co přibližně hledat, jak tvořit trávu, klávesové zkratky atd atd, zkrátka to základní co člověk potřebuje aby vytvořil cca to co na odkazech výše).

Ale nerad bych bojoval v Maxovi s něčím, co každý propaguje, že je lepší v Mayi. Kombinovat 2 programy taky nehodlám - nejsem profesionální grafik (a kdoví jestli v tomto životě vůbec budu) a takový zápřah do volného času si nehodlám vnést. Když už bych se začal učit něco v Mayi, protože v Maxovi je to nemožné či velmi složitě udělané, tak bych se tam už rovnou radši naučil vše, co umím v Maxovi.

Ale nechce se mi zároveň zahazovat vše, co jsem se doposud "praxí" (od někoho jako já to zní trapně, vím) naučil. V maxovi dokážu k dnešnímu dni nicméně věci, o kterých bych si mohl v Maye jen zdát. A problém je i její rozšiřitelnost. Zatímco v Maxovi, když narazím na nějaký problém či potřebuji něco vyřešit, stačí pár sekund googlování či prolistování knihy od pana Kříže a problém je vyřešen.

Nevím, jakou reakci bych od vás očekával nejradši. Jestli typu "Když ti sedí Max, dělej v Maxovi, hranice jsou v uživateli, ne v programu" nebo typu "Když jsi ještě téměř nepoznamenaný Maxem, ruce pryč od něj a jdi do novějšího softu". Na obou reakcích totiž vidím z mého omezeného pohledu něco pozitivního a něco negativního. A vzhledem k mým malým zkušenostem nemám možnost se rozhodnout sám... Tož - pomůžete mi?

PS: Ještě to zúžím. Jako stavební projektant je pro mne primární dělat vizualizace exteriérů a interiérů a zároveň jejich animace (včetně například lidí)
<<

JKR

Příspěvky: 76

Registrován: ned 04. pro 2005 15:09:48

Příspěvek pon 28. led 2013 20:39:17

Re: Věčné téma - Max vs. Maya

Ahoj,

předně bych ti chtěl říct, že tvoje vizualizace rozhodně nevypadají začátečnicky :-) Je vidět, že máš něco za sebou. I když pravda je, že Ambient Occlusion je pro vizualizace základ a neměla by to být novinka. Nicméně všichni se pořád učíme a téma 3D grafiky je vcelku nevyčerpatelné. Ke tvé otázce. Začal jsem v 3ds Max a dělal jsem v něm téměř všechno - nebo alespoň zkoušel. Takže vím, jak s efekty, jak s animací postav atp. V Maye jsem začátečník, který umí něco vymodelovat, natexturovat, pěkně nasvítit a maximálně nechat projet kameru terénem. Na vizualizace architektury bohatě Max vystačí. Má už dnes všechno, co je potřeba. Pokud máš dobrou sbírku materiálů, abys nemusel všechno vytvářet od začátku a umíš důstojně některý renderer (V-Ray, mental ray ... opravdu jedno který), pak si s Maxem vystačíš. Pokud by ses měl zapojit do většího animačního kolotoče s více efekty a spolupracovat s více lidmi, tam už bych měl nutkání zůstat v Maye. Je to o záběru. Jak připravujeme projekt Inlucis, jsme zatím ve fázi, kdy si vystačíme s Maxem, V-Ray, mental ray a Mudboxem. Očekávám, že pro exteriéry začneme tvořit ve Vue XStream a s Mayou se seznámíme, až bude hodně modelů připraveno a budeme před animací. Ještě ji nemáme v aplikačním portfoliu, ale předpokládám, že až se dostaneme na dřeň, budeme se porozhlížet. Budou samozřejmě grafici, kteří se v celém workflow spolehnou na Maxe (podívej např. na Andyho Murdocka a Lots Of Robots - kompletně v Maxovi včetně animace. Proto ale musel vytvořit spoustu skriptů. Maya má v sobě podle mě lepší animaci-simulace dynamiky a efektů - tráva, srst, tekutiny. Výsledky se mi tam zdají snadněji dosažitelné a přeci jenom GUI Mayi je modernější a lepší. 3ds Max je v tomto trochu pozadu a nejde s dobou. Ale zpátky k odpovědi. Zůstaň u Maxe, pokud zatím nemáš ambice na pěkný krátký filmeček ;-)

H.

Zpět na MayaMax3d.NET

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Český překlad – phpBB.cz